Veel gestelde vragen PUUR. van jou
Hieronder vindt u een aantal veel gestelde vragen. Door op de vraag te klikken, wordt het antwoord zichtbaar
Hoe maak ik een account aan voor PUUR. van jou?
De bevestigingsmail komt niet aan.
De email is waarschijnlijk in de spam/ongewenste map terecht gekomen. Als de mail niet in de spam map is gekomen, neem contact op met de Vivium Klantenservice via clientportaal@vivium.nl of op telefoonnummer 035 6 924 924.
Bij het aanmaken van een account bij PUUR. van jou, heb ik per ongeluk de verkeerde geboortedatum ingevuld. Wat nu?
Dit heeft geen gevolgen, er wordt namelijk alleen gekoppeld op basis van BSN. Wel zal Vivium een extra controle doen of het account verleend mag worden.
Ik heb per ongeluk de verkeerde organisatie gekozen binnen PUUR. van jou. Wat nu?
Wanneer de verkeerde zorgorganisatie is gekozen, zal de PUUR. van jou aanmelding niet bij Vivium op de werklijst verschijnen. In dit geval kunt u het beste contact leggen met de Vivium Klantenservice. Het is hierbij wel belangrijk dat bekend is welke zorgorganisatie (foutief) is ingevuld. Wij kunnen vervolgens bij de andere zorgorganisatie de aanmelding uit de werklijst laten verwijderen. Vervolgens kan een nieuwe aanmelding worden gedaan.
Ik heb per ongeluk gekozen voor de rol ´cliënt´ in plaats van ´mantelzorger´
Dit geeft geen grote problemen. Bij het mee rapporteren wordt cliënt in plaats van mantelzorger (of andersom) weergegeven. Dit kan alleen opgelost worden door de gehele verbinding/activatie te verwijderen. Vervolgens kan een nieuwe verbinding/activatie worden aangevraagd.
Mijn telefoonnummer wordt niet geaccepteerd bij het maken van een PUUR. van jou account.
Het nummer moet een Nederlands 06-nummer zijn, vaste nummers werken hierbij niet.
Ik krijg geen activatiecode binnen / Van wie ontvang ik een activatiecode?
De activatiecode komt beschikbaar in PUUR. U ontvangt deze code van een medewerker van Vivium Klantcontact PG. Heeft u de code na 2 werkdagen na aanvraag niet ontvangen? Neem dan contact op via KlantcontactPG@vivium.nl.
Als ik probeer in te loggen, krijg ik een melding.
Het gebruikte e-mailadres of wachtwoord klopt niet. Dit is op te lossen door het goede e-mailadres te gebruiken en het juiste wachtwoord.
Wachtwoord vergeten? Kies dan hiervoor de link 'Wachtwoord vergeten?' waarna er een email komt waarmee het wachtwoord opnieuw ingesteld kan worden.
Na 5 foutieve pogingen wordt het account voor een half uur geblokkeerd, dit wordt automatisch weer gedeblokkeerd.
Wachtwoord vergeten? Kies dan hiervoor de link 'Wachtwoord vergeten?' waarna er een email komt waarmee het wachtwoord opnieuw ingesteld kan worden.
Na 5 foutieve pogingen wordt het account voor een half uur geblokkeerd, dit wordt automatisch weer gedeblokkeerd.
De verificatie sms komt niet binnen als ik mij wil aanmelden bij PUUR. van jou.
Volg de volgende stappen waarna er opnieuw een SMS verificatiecode opgevraagd kan worden:
- Nagaan of de SMS inbox vol is, als deze vol is graag ruimte vrijmaken voor nieuwe SMS berichten;
- Nagaan of er voldoende bereik is via het telefonie netwerk dat u gebruikt;
- De telefoonkaart uitschakelen, de simkaart eruit halen, de simkaart er weer in doen, en de telefoon weer opstarten;
- Controleer of het telefoonnummer van onze SMS-aanbieder is geblokkeerd in het toestel, dit telefoonnummer begint met +49. Gebruikers van GSM met Android besturingssysteem kunnen hier last van hebben. Google blokkeert namelijk automatisch berichten die gestuurd zijn door het +49 nummer.
- Laatste optie mocht het toch nog niet werken: een ander telefoonnummer gebruiken (voor zover dat mogelijk is). We zullen u dan ondersteunen met het aanpassen van het telefoonnummer in PUUR. van Jou
- Ga naar Berichten
- Selecteer het menu (3 streepjes linksboven in het scherm)
- Selecteer ‘Spam en geblokkeerd’
- Klik op het bericht van het +49 nummer
- Selecteer de optie ‘geen spam’
Beperkte/volledige toegang, wat betekent dit?
Volledige toegang betekent dat iemand rapportages kan schrijven, en het hele dossier kan zien. Beperkte toegang betekent dat iemand alleen kan lezen, en alles behalve de medische informatie kan zien.
Kan ik mijn zus machtigen om net als ik te schrijven in PUUR. voor jou?
Dat kan, maar is afhankelijk van het soort dossier.
In het dossier van cliënten die wonen in een Vivium locatie krijgt de 1e contactpersoon de rechten om te lezen én schrijven. 2e en 3e contactpersonen kunnen alleen leesrechten krijgen.
In het dossier van cliënten die zorg aan huis van wijkteams ontvangen, krijgen alle contactpersonen rechten om te lezen en schrijven.
Kan ik meerdere bewoners in PUUR. van jou volgen, zoals mijn vader én moeder?
Ja, u kunt meerdere dossiers koppelen aan uw account in PUUR van jou.
Worden de Leefplezier activiteiten in de agenda gezet?
Ja, leefplezier activiteiten worden in de agenda gezet. Deze activiteiten zijn zichtbaar als persoonlijke afspraken.
Worden de verslagen van persoonlijke momenten zichtbaar?
Wanneer over deze momenten een rapportage wordt gemaakt, is deze rapportage zichtbaar.
Worden de naam en functie van degene die rapporteert zichtbaar in PUUR. van jou?
De voornaam van de medewerker is zichtbaar.
Blijft Familienet bestaan?
Sommige locaties hebben Familienet. Dit staat los van PUUR. van jou en blijft.
Kan ik als naaste ook spraak gestuurd rapporteren?
Nee, dit is nog niet mogelijk.
Krijg je als contactpersoon een melding wanneer iets nieuws wordt toegevoegd, bijvoorbeeld een rapportage?
Nee, u krijgt geen meldingen.
Is het mogelijk om vragen of berichtjes aan de zorg te sturen?
Ja, dat is mogelijk voor de 1e contactpersoon. Echter, wij verzoeken u om het portaal niet als communicatiemiddel te gebruiken en alleen bijzonderheden te melden
Worden de rapportages uit het huidige portaal gearchiveerd?
Alles wat in het huidige portaal/ECD staat, wordt gearchiveerd. Het huidige ECD en cliëntportaal gaan wel dicht per 2 december 2024.
Krijgen de meelezers dan op een ander telefoonnummer een code om in te kunnen loggen?
Ja, hun login koppelen zij aan hun eigen mobiele telefoonnummer.