Cliëntwaarderingsonderzoek Hogewey en Oversingel Archief

Het afgelopen jaar is er een cliëntwaarderingsonderzoek afgenomen door FACIT, over de zorg- en dienstverlening in De Hogewey en Oversingel. Veel contactpersonen hebben hieraan meegewerkt en in een telefonisch interview verteld waar zij tevreden over zijn en wat ze verbeterpunten vinden met betrekking tot de zorg voor hun naaste.

Wij willen een ieder die hieraan heeft meegewerkt hartelijk danken voor de genomen tijd en moeite. Dankzij uw input kunnen wij onze zorg zo goed mogelijk inrichten en verbeteren waar nodig! 

Hieronder vindt u de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.

De Hogeweij

85,1% van de contactpersonen zou De Hogewey aanbevelen bij andere mensen met dezelfde aandoening of gezondheidsklachten. Dat is natuurlijk fijn om te lezen en maakt ons trots! We zijn erg blij dat de meeste contactpersonen de zorg voor hun naasten in De Hogewey zo waarderen.

In de eindreportage valt op dat er veel waardering is voor de inzet en liefdevolle zorg die onze zorgmedewerkers geven. Er is veel tevredenheid over de aandacht die de naasten krijgen. Het gebouw, de voorzieningen en de omgeving worden door de contactpersonen ook heel hoog gewaardeerd.

Een paar mooie complimenten die we ontvingen lichten we uit:

  • De medische kant is goed op orde. De medewerkers bewegen met haar mee en de manier van omgang vind ik heel mooi. Er wordt vanuit de patiënt gedacht en niet vanuit een systeem.
  • Onlangs merkte mijn naaste op dat ze het hier prettiger wonen vindt dan in haar huis. In haar huis voelde ze zich vaak eenzaam, hier niet.
  • Er worden erg veel variërende activiteiten georganiseerd. Doordat de activiteiten zo veel variëren is er altijd wel iets leuks te vinden.
  • Het is een fantastische gebouw. Er hangt een huiselijke sfeer en er is veel mogelijkheid om naar buiten te gaan. De buitenomgeving is mooi en ruim ingericht.
  • De betrokkenheid van de medewerkers in het restaurant is geweldig. Het is een geweldig team.

 Als belangrijkste verbeterpunten worden onder andere genoemd het maken van afspraken. Deze worden niet altijd goed nagekomen. Men is niet altijd tevreden over de flexmedewerkers. Verder voelt de kleding van de naaste niet altijd goed schoon en fris. 

We nemen uw verbetersuggesties ter harte en gaan er mee aan de slag. We zullen ze uiteraard ook bespreken met de cliëntenraad.  

Wilt u de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek nog eens doorlezen? Wij hebben ze overzichtelijk op één A4’tje verzameld, deze vindt u in de bijlage.

Oversingel

73,7% van de contactpersonen zou Oversingel aanbevelen bij andere mensen met dezelfde aandoening of gezondheidsklachten.

We zijn hier natuurlijk erg blij mee en er trots op!  We zijn blij dat de meeste contactpersonen de zorg voor hun naasten in Oversingel zo goed waarderen.

Wat opvalt in de eindrapportage is dat ook hier er veel waardering is voor de inzet en liefdevolle zorg die onze zorgmedewerkers geven. Men is tevreden over het contact met onze medewerkers en deze worden gezien als deskundig.

Een paar mooie complimenten die we ontvingen lichten we uit:

  • De medewerkers zijn heel betrokken en zijn vooral bezig om het mijn naaste naar de zin te maken. Ze weten precies wat ze fijn vindt.
  • Ik vind het heel erg knap wat ze allemaal bereiken binnen de mogelijkheden die ze hebben. Ze hebben natuurlijk te maken met een beperkt budget en een personeelstekort, maar ondanks dat doen ze het fantastisch.
  • Wat betreft zorg gerelateerde dingen wordt het allemaal gedaan, precies zoals afgesproken.
  • Mijn naaste krijgt liefdevolle persoonlijke aandacht. De medewerkers werken met een vaste structuur. Ook dat is zeer belangrijk voor mijn naaste.
  • Ik vind dat er veel mogelijk is op deze locatie.

 Als belangrijke verbeterpunten worden genoemd dat de maaltijden iets uitgebreider mogen en dat men graag meer activiteiten en persoonlijke aandacht voor de naaste ziet. Verder zou men meer informatie willen kunnen lezen in de rapportages.

We nemen uw verbetersuggesties ter harte en gaan er mee aan de slag. We zullen ze uiteraard ook bespreken met de cliëntenraad.  

Wilt u de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek nog eens doorlezen? Wij hebben ze overzichtelijk op één A4’tje verzameld, deze vindt u in de bijlage.

We zullen de mooie complimenten met onze collega’s van De Hogewey en Oversingel delen en de genoemde verbeterpunten gebruiken om onze zorg en dienstverlening verder te verbeteren. Wij danken alle deelnemers nogmaals hartelijk voor de medewerking aan dit onderzoek!