Nieuws

Locatiemanager Edwi Albering praat u bij

Beste 1e contactpersonen,  

We gaan richting de zomer. Maar vóór de langste dag hebben we weer wat updates voor u.  

 

16 juni: de eerste paal werd geslagen – de verbouwing is begonnen!

Op maandag 16 juni was het zover: de officiële start van de verbouwing van de Bolder! Samen met de burgemeester werd de eerste paal geslagen. We zijn blij dat na jarenlang plannen maken we eindelijk kunnen beginnen. We renoveren de Bolder zodat we nog jarenlang zorg kunnen bieden aan mensen met dementie.  

 

Overzicht van de werkzaamheden


Binnentuin tijdelijk kleiner 

U heeft vast al gezien dat onze binnentuin flink kleiner is geworden door de bouw-schuttingen. Dit is gelukkig tijdelijk, tot en met december. Achter de schuttingen worden de nieuwe kantoren gecreëerd en bevinden zich de bouwketen.  Gelukkig hebben we ook andere plekken om buiten te zijn bij mooi weer: 

  • Terras achter het restaurant 

  • Tuin van de Meenthof 

  • Bewoners van de Baan hebben hun eigen tuin 

  • Balkons op de Lindenlaan 

En natuurlijk kunt u samen met uw naaste een ommetje maken rondom de Bolder.  

Fase 1 verbouwing op een rij: kantoren, 16 pantry’s en badkamers en 2 huiskamers 

  • Nieuwe kantorengang – juni t/m dec 2025 

  • Vernieuwing pantry’s en badkamers Lindenlaan 13 en 23 – aug t/m sept 2025 

  • Huiskamers Lindenlaan 13 en 23 – sept t/m okt 2025 

Eind augustus start de renovatie van de badkamers op Lindenlaan 13 en 23.  

Bewoners wiens badkamer en pantry gerenoveerd wordt kunnen 6 werkdagen geen gebruik maken van hun eigen badkamer. De werkzaamheden vinden overdag plaats. In de nacht is de badkamer niet toegankelijk. Uiteraard zorgen we voor alternatieve plekken waar bewoners naar het toilet kunnen en kunnen douchen.  

Om welke kamers gaat het? 

  • Kamer 125 t/m 134: nieuwe pantry en badkamer (behalve 128 en 130: deze twee appartementen samen worden een gezamenlijke  huiskamer). 

  • Kamer 225 t/m 234: nieuwe badkamer  (behalve 228 en 230: deze twee appartementen samen worden een gezamenlijke  huiskamer). 

  • Bewoners van 128, 130, 228 en 230 verhuizen naar de huidige buurtkamer die al gerenoveerd is of naar de logeerkamer of naar een andere plek op de gang die vrij is gekomen. 

  • De bewoners van alle genoemde kamers krijgen tijdens de verbouwing een tijdelijke huiskamer op de 2e verdieping in de ruimte direct links van de lift. Dit wordt later de nieuwe fysiotherapieruimte, maar dient eerst tijdelijk als huiskamer.  

  • Vernieuwing van pantry en badkamer van kamers 123 en 223 komen in een latere fase in 2026 aan bod. 

Ik informeer u later verder over de volgende fases. Mocht u in de tussentijd vragen hebben over de verbouwing, stel ze gerust. In de hal van de Bolder hangt vanaf komende week een beeldscherm met updates over de verbouwing.  

Bij overlast door de verbouwing 

Mochten bewoners last hebben van geluidsoverlast dan liggen bij de receptie geluiddempende koptelefoons. Ook kunnen zorgcollega’s bij het Uitbureau MP3 spelers met muziek lenen voor bewoners die last hebben van geluidsoverlast.  

Mocht u vragen hebben of opmerkingen dan weet u mij en mijn collega’s hopelijk te vinden.  

Hartelijke groet, Edwi Albering  

Nieuwe collega's

We zijn verheugd weer een aantal nieuwe collega's te hebben mogen verwelkomen: 

  • Nieuwe adviseur kwaliteit en beleid: We verwelkomen Helen, voorheen sociaal agoog, in haar nieuwe rol als adviseur kwaliteit en beleid.  

  • In juli start Elleke als sociaal agoog van de Ruyterstraat en Lindenlaan 2.  

  • Sinds kort is Wilma ons team komen versterken als collega klantcontact. Zij begeleidt het administratieve proces rondom inhuizing.  

 

Update Uitbureau: zomerse gezelligheid.

De zomer staat voor de deur, en dat betekent bij uitbureau De Bolder: tijd voor leuke, zonnige activiteiten! Hoewel sommige van onze vaste activiteiten tijdelijk even pauzeren, hebben we een vol zomerprogramma samengesteld vol afwisseling en gezelligheid. 

Minder ruimte in de tuin

Door de verbouwing is er momenteel iets minder ruimte in onze tuin. Maar geen zorgen — met een beetje creativiteit komt het helemaal goed. Sommige activiteiten verplaatsen we naar binnen, andere organiseren we buiten in kleinere, gezellige groepjes. Zo zorgen we er samen voor dat het ook deze zomer weer heerlijk genieten wordt bij De Bolder! 

We houden u op de hoogte! En als u vragen heeft: loop gerust even bij het Uitbureau binnen! 

De Cliëntenraad zet zich in voor de bewoners! 

 

Als leden van de cliëntenraad van de Bolder/de Ruyterstraat denken wij graag mee over de ontwikkelingen binnen beide locaties. We vinden het belangrijk om aan te geven wat goed gaat, maar ook om samen te kijken naar mogelijke verbeteringen.  

Samen verder komen 

In de eerste helft van dit jaar hebben we diverse malen overleg gevoerd met o.a. de locatie manager, de sociaal agogen, de geestelijk verzorger en de directeur PG en we ervaren dat er naar ons wordt geluisterd. Dat helpt ons om samen verder te komen. 

In de afgelopen periode hebben we als cliëntenraad over veel onderwerpen gesproken die belangrijk zijn voor het leven in de Bolder/de Ruyterstraat.

Zo kwamen onder andere het nieuwe ECD-systeem PUUR, de kosten van Leefplezier, familie/netwerkparticipatie, de kwaliteit van de zorg, thema/familieavonden en de verbouwing van de Bolder aan bod. 

Interviews 

Daarnaast houden we ook interviews met familieleden van nieuwe bewoners, om hun eerste ervaringen met de Bolder/de Ruyterstraat te horen. Deze gesprekken leveren vaak waardevolle inzichten op die ons helpen om verbeteringen aan te dragen. 

Heeft u vragen, suggesties of ideeën om het samen nóg beter te maken? Dan horen we dat graag. U kunt altijd contact met ons opnemen — we denken graag met u mee. 

Is de cliëntenraad misschien ook iets voor u? 

Iedereen is van harte uitgenodigd om mee te denken. De cliëntenraad vergadert zes keer per jaar, en alle betrokkenheid draagt bij aan het welzijn van onze bewoners. 

Heeft u interesse? 

Mail ons gerust. We lichten ons werk graag toe in een persoonlijk gesprek om te zien of het u aanspreekt: debolderCR@vivium.nl of laat een bericht achter via de receptie van de Bolder: 035-577 31 00. 

Stichting Gezamenlijke Vrienden van Vivium

Kent u onze Stichting "Gezamenlijke Vrienden van Vivium Zorggroep" al? Deze vriendenstichting biedt financiële ondersteuning bij tal van extra activiteiten die niet zijn opgenomen in het reguliere budget.  

Hierbij valt te denken aan; voorzieningen zoals de duofiets, fietslabyrint, huiskamerconcerten en extraatjes op speciale feestdagen. Dankzij de donateurs is het mogelijk om aan veel verzoeken tegemoet te komen. Ook aan ú vragen wij om ons financieel te steunen door donateur te worden van onze stichting.  

Wij kunnen dit werk niet alleen, helpt u ons mee? 

U kunt donateur worden via https://www.vivium.nl/vrienden#doneren U kunt daarbij zelf kiezen voor welke locatie uw bijdrage bestemd is!   

Samen maken we het leven van de bewoners nèt wat aangenamer! 

Actie voor Alzheimer

Lieve lotgenoten, vrienden, bekenden en onbekenden… 

Op dit moment krijgt 1 op de 5 mensen dementie.  Zo ook mijn lieve moedertje, Greet.  

Vorig jaar zomer overleed zij aan de gevolgen van Alzheimer. Want op dit moment is er nog geen medicijn hiertegen! Er is meer onderzoek en vooral meer geld nodig. 

Daarom doen wij op zondag 21 september mee aan de Herinneringen Rit van Alzheimer Nederland.  

Wij wandelen 15 km om daarmee zoveel mogelijk geld in te zamelen voor dit goede doel en jij kunt ons sponsoren. Ons team heet ‘Nooit Vergeten!!’  Omdat wij degene die wij verloren zijn aan Alzheimer nooit vergeten!  

 

Maar daarnaast willen wij dat niemand ooit nog iets vergeet door Alzheimer. 

Via onderstaande link of de QR code hiernaast kun je een donatie doen, en lees je nog meer over ons team!  Alle kleine beetjes helpen, namens ons hele team alvast enorm bedankt!! https://www.herinneringenrit.nl/teams/nooit-vergeten 

 

Veel liefs, Toos Mooijman